Bongcel357
Recruit
★★★★★
- Joined
- Jun 9, 2026
- Posts
- 417
- Online time
- 1d 6h
Trevligen brorcel, det här är mycket intressant och användbart. Jag skulle vilja se "nordljusen" (the northern lights, vet inte hur det korrekt sägas på svenska riktigt), åssa ju så långt norrut som jag kan komma är bra åt mig. Det vill att säga, Haparanda låter braNorrland är trevligt på sommaren om du tycker om camping. Jag hade dock rekommenderat Höga kusten, det är mycket mer spännande natur där än vad det är i Norrbotten och Västerbotten. Men om du verkligen vill se den delen av Norrland så skulle jag rekommendera Luleå över Umeå och alla andra städer i det området. Norrbotten och Västerbotten är lite av en "förvärvad smak" hur man än ser det, naturen är jävligt platt där och människorna är mycket ensliga, även jämfört med andra svenskar. Haparanda kan vara kul om du vill ta en liten tur över till Finland.
Skulle också vilja se lite av Norge om jag kan i framtiden, men först måste jag har en passport innan jag ens kag åka till Skandinavia
När det gäller städen som Stockholm, Göteborg, osv, jag skulle vilja åka till Stockholm och kanske Göteborg men inte Malmö. Men för det mesta vill jag åka till och se norra Sverige och dess landbygd, särskilt på vintern.
Jag kan knappast förstå Skånska och DanskaOm du tycker om skånska så vore Malmö och Danmark värt att besöka. Mycket bra ställe för camping, fin natur och det finns många aktiviteter att göra där. Finns inte många andra delar av Norden där man uttalar "r" osv på det där viset, svenska är tråkigare i resten av landet. Gotland är också ett trevligt ställe för camping, riktiga gotlänningar talar också på ett roligt sätt. Om du tycker om Kikis expressbud så finns det mycket att uppskatta med Visby, men också Stockholm till viss del. Finns ingen stad i Sverige med mer vikingakänsla än Visby, om det är din grej.

Quick note in English -- my brain is fucking fried from all this because I'm drunk as shit now and, also, I've not dealt much with Swedish recently beyond listening to Nyheter På Lätt Svenska on SVT, so I couldn't say in Swedish all the things I wanted to say in this response. This shit took me so damn long to write, trying to remember words etc. But it was nice to get some proper practice again and I learnt a quite a few new words. I barely ever get the chance to properly practice Swedish with a native speaker so thank you bro
Last edited:





