Om jag skulle åka till Sverige då ska jag åka till norra Sverige där det är najs och kallt, kanske i området omkring Umeå
Norrland är trevligt på sommaren om du tycker om camping. Jag hade dock rekommenderat Höga kusten, det är mycket mer spännande natur där än vad det är i Norrbotten och Västerbotten. Men om du verkligen vill se den delen av Norrland så skulle jag rekommendera Luleå över Umeå och alla andra städer i det området. Norrbotten och Västerbotten är lite av en "förvärvad smak" hur man än ser det, naturen är jävligt platt där och människorna är mycket ensliga, även jämfört med andra svenskar. Haparanda kan vara kul om du vill ta en liten tur över till Finland.
Eller Dalarna län, som verkar vara mycket vacker.
Dalarna är värt att se, det är sant att det är mycket vackert där. Den delen av landet är dock bäst på vintern enligt mig, att åka längd- och slalomskidor är bland det roligaste man kan göra i Sverige. Skidorterna i Dalarna är särskilt bra för nybörjare, men om du vill se ännu mer spännande natur så är Härjedalen och Jämtland också värt att överväga. Om du även skulle vilja se lite av Norge så är de här områdena också mycket bra resemål, för de ligger precis vid gränsen till Norge.
Jag skulle inte vilja besöka de största staderna i sverige, de verkar totalt översvammande av migranter, just som mina egna städer är där jag bor.
Det är sant att det är tråkigt att det finns så mycket invandrare i Sverige nu, men så otroligt farligt är det inte. Det är på inget sätt och vis ett så stort problem att städer som Stockholm, Göteborg och Uppsala inte går att besöka. De stora städerna i Sverige är ingenting man vill bo i (detsamma gäller alla stora städer i världen, egentligen), men det är fortfarande värt att besöka dem. Jag hade personligen rekommenderat Stockholm för Stockholms skärgård är väldigt, väldigt sevärd när det gäller naturupplevelser. Resten av Uppland är också mycket fin egentligen, finns massor av trevliga ställen att besöka runtomkring Stockholm. Från Stockholm kan du även lätt ta färjor till Åland, Finland, Estland osv om det vore något du är intresserad av.
När det gäller svenska som ett språk, själv jag tycker det är ett trevligt språk. För mig låter det som IRL Hobbitspråk

.
Som
såhär 
.
Om du tycker om skånska så vore Malmö och Danmark värt att besöka. Mycket bra ställe för camping, fin natur och det finns många aktiviteter att göra där. Finns inte många andra delar av Norden där man uttalar "r" osv på det där viset, svenska är tråkigare i resten av landet. Gotland är också ett trevligt ställe för camping, riktiga gotlänningar talar också på ett roligt sätt. Om du tycker om Kikis expressbud så finns det mycket att uppskatta med Visby, men också Stockholm till viss del. Finns ingen stad i Sverige med mer vikingakänsla än Visby, om det är din grej.
Mycket "cozy". Vet inte dock hur man ska säga detta ord - "cozy" - på svenska
"Cozy" kan översättas till "mysigt".