neet
Senior Incel
★★★
For the Dutchies among us. This guy from the Netherlands is 26 and still a virgin, as film student he made a short film about it.
https://www.ad.nl/binnenland/daan-is-26-en-nog-altijd-maagd-ik-voel-enorme-druk~afcbc4c7/
https://www.destentor.nl/deventer/d...ltijd-maagd-ik-voel-een-enorme-druk~afcbc4c7/
Daan Wielens uit Deventer is 26 en heeft ‘het’ nog nooit gedaan. Hij maakte de documentaire Knaap over de druk die zijn maagdelijkheid op zijn schouders legt. ,,Ik ben echt niet de enige: dit komt veel vaker voor dan mensen denken.”
‘En, nog geneukt? Zou je haar ‘doen’? Hoe gaat het met de meiden? Nog iemand naar de grond getrokken? Ga je naar de hoeren, als ik voor je betaal?’ Allemaal vragen die Daan Wielens regelmatig voorbij hoort komen. Hij heeft nog nooit seks gehad.
,,Omdat er zoveel over seks wordt gepraat, lijkt het alsof het heel raar is dat ik het nog nooit gedaan heb”, legt hij uit in de openingsscène van zijn afstudeerfilm, die vanavond wordt uitgezonden op het themakanaal NPO 2 Extra. De docu gaat over de druk die zijn maagdelijkheid hem oplegt. ,,Het voelt alsof ik een wedstrijd moet gaan spelen en iedereen wil dat ik die wedstrijd ga winnen. Maar wat als ik die wedstrijd verlies? Ik voel een enorme druk.”
https://www.ad.nl/binnenland/daan-is-26-en-nog-altijd-maagd-ik-voel-enorme-druk~afcbc4c7/
RTL Nieuws & Entertainment
Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.
www.rtlnieuws.nl
Daan is 26 en nog maagd: 'Ik heb het gevoel dat ik iets mis'
Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.
www.rtlnieuws.nl
Daan Wielens (26) maakte op zijn 25e de docu: ‘Knaap’, over de druk van zijn maagdelijkheid. © FOTO HISSINK
Waar ben je dan bang voor?
,,Ik weet het niet zo goed. Misschien om te falen. Iets wat ik nog nooit gedaan heb, moet ik dan in een keer gaan doen. Dat brengt onzekerheden met zich mee. Ik weet ook; als het niet gebeurt heeft het niet direct gevolgen. Toch zit ik mijn hoofd dan te twijfelen, te ratelen. De stap om uiteindelijk iets te gaan doen is de zwaarste, de moeilijkste. Het is dan in één keer concreet.”
Klinkt als een impasse. Hoe ga je die doorbreken?
,,Ik denk stapje voor stapje. Ik had bijna een relatie gehad en was nog nooit zo dichtbij geweest. Dus het zijn gewoon stappen die ik zet. Dat geeft zelfvertrouwen. Het moet met kleine stapjes.”
Wat ik heel paradoxaal vind: uit je documentaire maak ik op dat onzekerheid een grote rol speelt bij je maagdelijkheid. Tegelijkertijd heb je de ballen er een film over te maken.
,,Dat is anders. In dit geval ben ik regisseur en de hoofdpersoon. Ik zet de camera neer, ik heb de controle over de film en hoe ik er vanaf kom. Als iemand anders deze documentaire had gemaakt, had ik het niet geweten.”
Seksualiteit is maatschappelijk ook verbonden aan het idee van mannelijkheid. Hoe kijk jij daar tegenaan?
,,De opvatting is: als je als man zijnde seks hebt met veel vrouwen, dan ben je een echte man. Maar dat hoeft voor mij niet altijd zo te zijn. Er zijn ook mannen die niet voortdurend machogedrag vertonen en alle vrouwen hebben.”
Wat heeft deze documentaire je opgeleverd?
,,Misschien meer rust. In mijn omgeving weet nu iedereen het. Ik krijg alleen maar positieve reacties. Gevoelsmatig ligt er nu ook iets minder druk op mij. Het is gewoon zo, het speelt, het is niet iets raars.”
Hoe kijk je naar de toekomst?
,,Zelf heb ik iets van, het moet niet te lang duren. Ik wil het een keer ervaren, meemaken. Maar wat ook heel belangrijk is: ik wil ook graag een vriendin hebben. Dat is belangrijker misschien wel dan seks hebben. Daar gaat de docu ook over. Het gaat ook over verliefd worden.”
De documentaire ‘Knaap’ is deze dinsdagavond 20.25 te zien op het digitale themakanaal NPO 2 Extra. Ook is de documentaire vanaf dinsdagavond 20.25 te zien via de website van 2doc, op het platform ‘Makers van Morgen’.
https://www.destentor.nl/deventer/d...ltijd-maagd-ik-voel-een-enorme-druk~afcbc4c7/
Last edited: